IN EEN
NOTENDOP

OVER ONS

ORGANISATIE

Op 21 September 2009 is onze goede-doelen-stichting opgericht. Deze is actief in Nederland en wordt geleid door een onafhankelijk bestuur. Het bestuur bestaat uit vrijwilligers. Zij ontvangen geen onkostenvergoeding of vacatiegeld.

WIJ STELLEN ONS VOOR ALS BESTUUR:

• Corrie Visser, secretaris
  • Els Verhoef, penningmeester
  • Renny van Adrichem, algemeen bestuurslid
  • Badawy Abdelkarim, tolk en contactpersoon
  • Andy Kentie, voorzitter

Neem contact met ons op via:

info@stichtinghapi.nl

Wilt u ons helpen of heeft u vragen ?

ONZE VRIJWILLIGERS

Corrie Visser, secretaris

Els Verhoef, penningmeester

Badawy Abdelkarim, Contactpersoon

Andy Kentie, voorzitter

ONZE
HISTORIE

In 2009 zijn wij begonnen met de stichting onder de naam: Stichting Isis, voor moeder en kind. De eerste jaren hebben wij in stilte met onze stichting gewerkt.

Voordat wij de stichting kenbaar wilde maken naar buiten toe hebben wij eerst zelf onze projecten gesteund, door kleding en speelgoed te brengen naar een school voor gehandicapte kinderen in Hurghada.

Met koffers vol spullen zijn wij een aantal keer afgereisd naar Egypte.

Later hebben wij voor een school waar dove kinderen een opleiding krijgen, verf en tekenspullen gebracht. Deze school hebben wij een aantal keer bezocht. Het was een mooie ervaring om te kunnen zien hoeveel plezier deze kinderen hadden en hebben. Mooie creaties kregen wij te zien van schilderijen, tekeningen en creatief gemaakte vlinders. Er was een speciale klas voor meisjes, die de kunst van het werken met een naaimachine onder de knie kregen. Voor het naaiatelier hebben wij garen en andere benodigd heden gebracht.

Voor arme gezinnen in Egypte hebben wij bij elke reis koffers vol meegenomen met kleding voor de kinderen. Ook dat zullen wij in de toekomst blijven doen.

Ondertussen hadden wij een project microkrediet opgezet samen met een lokale stichting voor alleenstaande vrouwen in Hurghada. Daar hebben de vrouwen gebruik van gemaakt om zelfstandig kleine projectjes op te zetten om geld te kunnen generen. Met dit project hebben wij een hoop kennis opgedaan.

Nadat wij nu een paar jaar bezig zijn ervaring op te doen met onze stichting, willen wij er meer kenbaarheid aan gaan geven. Wij hebben een website voor de stichting laten maken en een bankrekening geopend.

Helaas moeten wij de naam van de stichting veranderen, vinden wij zelf, alhoewel dat aan ons hart gaat. De naam Isis is jammer genoeg voor tegenovergestelde doeleinde (mis)gebruikt en bekend geworden! In plaats de naam te gebruiken voor waar de godin Isis voor staat. Daarom hebben wij de naam veranderd in: Stichting Hapi, voor moeder en kind.

Dat is dan opnieuw een beetje gedoe, weer naar de notaris waar nogmaals kosten aan zijn verbonden. Maar dat heeft ons niet tegengehouden de stichting verder te gaan ontwikkelen, want als stichting heb je de mogelijkheid om een kind, jongvolwassene of alleenstaande moeder een steuntje in de rug te geven waar het nodig is, waar ook ter wereld. Wij hopen met onze stichting op het moment bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling van kinderen met autisme en het syndroom van down in Egypte. De mensen doen daar hun best om deze kinderen uit huis te halen voor begeleiding en onderwijs. Dat gaat niet vanzelf. Er is veel energie en geduld voor nodig. Wij hebben de mensen met deze kinderen zien werken en wij hebben respect voor hun werkzaamheden en inzet. Daarom hebben wij besloten ons hard te maken voor de stichting Ahalina (onze mensen).

Onze prioriteit gaat uit naar: het kopen van een stukje grond waar stichting Ahalina een functionele school kan gaan beginnen, waar de kinderen, de onderwijzers en de onderwijzeressen in een volwaardige ruimte en omgeving kunnen werken met elkaar. De stichting Ahalina is ook afhankelijk van giften. Het is elke maand weer spannend om de huur te kunnen betalen van het kleine huisje waar ze nu met de kinderen werken. De nieuwe accommodatie zal in handen blijven van onze stichting en beschikbaar gesteld worden aan de stichting Ahalina.

Het doel van onze stichting is zoveel mogelijk kansarme kinderen een volwaardig bestaan te geven.